seo

Temel SEO Terimleri

A harfi

  • Adwords:Firmaların site sahiplerine reklam tıklama karşılığı ödeme yaptığı sistemdir.
  • Alexa:Web sitelerin ziyaretçi istatistiklerini tutan site.
  • Alt Tag:Resmin üzerine geldiğinde veya görüntülemeyen resimlerin yerine gösterilen açıklama.
  • Anahtar Kelime:Kullanıcıların ulaşmak istedikleri içeriği bulmak için tercih ettikleri yazdıkları kelimeler.

B Harfi

  • BackLink:Bir siteden başka bir siteye verilen bağlantıdır.Ziyaretçi göndermedir.
  • Black Hat SEO:Arama motorlarında kısa sürede hileyle üst sıralara çıkmak.
  • Broken Link:Arama motorlarında çıkan fakat çeşitli nedenlerle içeriğine veya sayfanın kendisine ulaşılamayan linkler.

C Harfi

  • Cross Link:İki site sahibinin kendi sitesinde diğer site sahibinin sitesinden herhangi bir link paylaşmasıdır.
  • Crawler:Web siteleri ziyaret eden ve ziyaret ettiği sitelerdeki bilgileri kendi kuralarına göre bir dizine kaydeden yazılımdır.
  • Cloaking:Bir BlackHat SEO yönetimidir.Siteye gelen ziyaretçinin gerçek kişimi yoksa arama motorumu olduğuunu tespit eder.Gerçek ziyaretçi ve arama moturuna farklı sayfalar göstererek arama motorunu yanıltır.

D Harfi

  • Description:Web site sayfa/yazılarının içeriklerini açıklayan kısa metin.
  • Directory/Dizin:Web siteleri kategorilere ayırarak sınıflandıran ve site içeriklerini barındıran web site veritabanlarıdır.
  • Disallow:Arama motoru botları robots.txt dosyasında sitenin nerelerine girip giremeyeceğine bakar.İşte bu botlara gerekli kodları gösterir ve bu botlara sayfaya erişim iznini verme işlemini ifade eder.
  • Dofollow Link:Link verilen siteye kefil olmak yani link verilen sitede kaliteli içerik olduğunu gösterir.Eğer dofollow verilen siteyi Google örümcekleri olumsuz bulursa sizin siteniz için de kötü bir durum olacaktır.

E Harfi

  • Error Log Files:Sitelerde meydana gelen hataları kayıt eden dosyadır.

F Harfi

  • Filtre:Çeşitli hilelerle arama motorlarında sıralamasını yükselten sitenin yakalanması ve arama motorunda sıralamasının düşmesidir.

G Harfi

  • Google Ban:Google’ın kalitesiz içerik barındıran siteleri arama sonuçlarından çıkarması ve sitenin Google tarafından indexlenmemesidir.
  • Google Bomb:Google’ın arama motorunda hile ile üst sıralara çıkan siteleri alt sıralara atarak siteyi cezalandırma işlemidir.
  • Google Dance:Page Rank(PR) güncellemesi sırasında PR verilerinin farklı değerler vermesidir.Örneğin;Pr güncellemesi sırasında sitenizin PR değeri önce 4 sonra 7 sonra tekrar 4 gibi değerler almasıdır.
  • Google Fresh Bot:Sitemizdeki en popüler ve en yeni içeriklerle ilgilenir ve sitedeki bütün içerikleri veritabanına kaydeder.
  • Google Panda:Sitemizi değerlendirir ve içeriklerin alıntı içerik mi yoksa özgün içerik mi olduğunu Google’a bildirir.

H Harfi

  • Hidden Text-Hidden Link:Metin veya bağlantıyı arka plan ile aynı renkte yaparak kullanıcıya hileli tık yaptırmak.

I-İ Harfleri

  • İçerik Ulaşılabilirliği:Sitemizde yer alan içeriklere kaç tıklama ile ulaşılabilirliği ölçme.
  • Inbound Link:Başka bir sitenin sitemize vermiş olduğu linklerdir.
  • İndexleme:Arama motorlarının örümceklerinin siteleri dolaşması ve bağlı olduğu arama motoruna eklemesi.

K Harfi

  • Keyword Density:Metindeki anahtar kelimeyi kullanma sıklığı.
  • Keyword Research:Firmaların ve site sahiplerinin kullanıcıların en fazla hangi kelimeyi arattığını öğrenmesi veona göre anahtar kelime seçimi yapması çalışmalarıdır.

L Harfi

  • Linkbait:Az bulunan hatta hiç bulunmaya bir konu hakkında yazı yazmak.Bu konu ile ilgili internette az makaleye denk gelirsiniz.
  • Link Farm:İçerisinde birbirinden çok farklı konularda yüzlerce sayıda link bulunduran içerikler,linklerdir.Bu tarz sayfalardan link almak veya sayfalara link vermek yanlış SEO davranışıdır.
  • Link Popularity:Link verilen sayfa değerlidir.Yani eğer ki yazınız,sayfanız okunmuş ve farklı sayfalarda da yazınızın linki paylaşılıyorsa link populerliğiniz artar.

M Harfi

  • Meta Etiketi:Site ve içerikler hakkında bir çok bilgi ve açıklamalar barındıran etiketlerdir.Örneğin;sosyal medyalarda paylaştığımız içeriklerin altındaki kısa açıklamanın her yazıda aynı olmasını istiyorsak bu etiketi kullanabiliriz.

N Harfi

  • Nofollow Link:Arama motoru örümcekleri tarafından takip edilmemesini istediğimiz içerikler için kullandığımız özelliktir.
  • Noindex:Arama motoru örümcekleri tarafından indexlenmemesini istediğimiz içerikler için kullanırız.

O Harfi

  • Off Page SEO:Site dışı SEO faliyetleri.Arama motorlarına kayıt,sitenin dizinlere gönderimi,backlinkler,fotoğraf,video tanıtımı,sosyal medya tanıtımı…
  • On Page SEO:Site içerikleri ile ilgili çalışmaları ifade eder.Anahtar kelime seçimi,özgün içerik,güzel kodlama,yazı başlıkları ve açıklamalar…
  • Outbound Link:Sitemizden dışarıya link vermek için kullanırız.Amaç verilen link’in Page Rank’ını arttırmaktır.

P Harfi

  • Page Rank:Google’ın sitelere ziyaretçi,içerik ve tasarım gibi konuları göz önünde bulundurarak sitelere 10 üzerinden vermiş olduğu puan.

R Harfi

  • Rank:Web sitesinin arama motorlarının sonuç sayfalarındaki sıralaması anlamına gelir.
  • Robots.txt:Arama motorlarının örümcekleri site indexlemeye geldiğinde ilk olarak bu dosyaya bakar.Bu dosyada sitenin hangi dosyaların indexlenmesine veya indexlenmemesine izin verildiği belirtilir.
  • RSS:Yeni eklenen içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan özel XML formatıdır.

RSS Reader:Web sitelerde sadece e-posta adresimizi yazarak abone olmamızı sağlayan servisler vardır.Buraya e-posta adresimizi yazıp kaydolduğumuz zaman siteye yeni bir içerik eklendiğinde yeni eklenen içeikle ilgili bize e-posta adresimize bir mail geliyor.Böylece siteye yeni eklenen içeriklere siteye girmeden kolayca ulaşabiliyoruz.

S Harfi

  • Site Haritası:SEO’nun temel yapı taşlarındandır.Bu sayede arama motorları sitemizi daha kolay tarar.Ayrıca site haritası içerikleri ana başlıklarına uygun bir şekilde de kullanıcıya düzgün bir biçimde de sunmaya yarar.
  • Spam:İstenmeyen yorum,mail,ileti kısaca istenmeyen fakat tarafımıza gönderilen her şeydir.Faydasız bilgiler,reklam gibi herkese aynı cümleler gönderilir.Daha net bir şekilde internette işlem yaparken doğrulama kodları bu yüzden kullanılır.Çünkü o kodların olmaması internet sitesine bu robot veya makinelerin spam göndermesine neden olabilir.

T Harfi

  • Title:Sitenin başlığıdır.Bu başlık sitenin içeriğini konusunu belli etmelidir.

U Harfi

  • Unique Visitor:Tekil ziyaretçi sayısıdır.Örneğin;Google’ın Analytics servisinde sayfa yenilemelerini farklı ziyaretçi olarak kabul etmemesi yani tek bir kişi giriyormuş gibi değerlendirmesi.

W Harfi

  • White Hat SEO:Hile yapmadan mevcut SEO yollarını kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkma çalışmalarıdır.
Kaynak: http://akifvurucu.com/seo-sozlugu-2/

Barış Doğan

2012 yılından bu yana barisdogan.com.tr'de yazar. Beykent Üniversitesi Basım ve Yayın Teknolojileri / Anadolu Üniversitesi İşletme bölümü mezunu. MediaMarkt Türkiye E-Ticaret departmanında "Kullanıcı Arayüzü Kıdemli Uzmanı" olarak çalışıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir