Temel SEO Terimleri

A harfi

  • Adwords:Firmaların site sahiplerine reklam tıklama karşılığı ödeme yaptığı sistemdir.
  • Alexa:Web sitelerin ziyaretçi istatistiklerini tutan site.
  • Alt Tag:Resmin üzerine geldiğinde veya görüntülemeyen resimlerin yerine gösterilen açıklama.
  • Anahtar Kelime:Kullanıcıların ulaşmak istedikleri içeriği bulmak için tercih ettikleri yazdıkları kelimeler.

B Harfi

  • BackLink:Bir siteden başka bir siteye verilen bağlantıdır.Ziyaretçi göndermedir.
  • Black Hat SEO:Arama motorlarında kısa sürede hileyle üst sıralara çıkmak.
  • Broken Link:Arama motorlarında çıkan fakat çeşitli nedenlerle içeriğine veya sayfanın kendisine ulaşılamayan linkler.

C Harfi

  • Cross Link:İki site sahibinin kendi sitesinde diğer site sahibinin sitesinden herhangi bir link paylaşmasıdır.
  • Crawler:Web siteleri ziyaret eden ve ziyaret ettiği sitelerdeki bilgileri kendi kuralarına göre bir dizine kaydeden yazılımdır.
  • Cloaking:Bir BlackHat SEO yönetimidir.Siteye gelen ziyaretçinin gerçek kişimi yoksa arama motorumu olduğuunu tespit eder.Gerçek ziyaretçi ve arama moturuna farklı sayfalar göstererek arama motorunu yanıltır.

D Harfi

  • Description:Web site sayfa/yazılarının içeriklerini açıklayan kısa metin.
  • Directory/Dizin:Web siteleri kategorilere ayırarak sınıflandıran ve site içeriklerini barındıran web site veritabanlarıdır.
  • Disallow:Arama motoru botları robots.txt dosyasında sitenin nerelerine girip giremeyeceğine bakar.İşte bu botlara gerekli kodları gösterir ve bu botlara sayfaya erişim iznini verme işlemini ifade eder.
  • Dofollow Link:Link verilen siteye kefil olmak yani link verilen sitede kaliteli içerik olduğunu gösterir.Eğer dofollow verilen siteyi Google örümcekleri olumsuz bulursa sizin siteniz için de kötü bir durum olacaktır.

E Harfi

  • Error Log Files:Sitelerde meydana gelen hataları kayıt eden dosyadır.

F Harfi

  • Filtre:Çeşitli hilelerle arama motorlarında sıralamasını yükselten sitenin yakalanması ve arama motorunda sıralamasının düşmesidir.

G Harfi

  • Google Ban:Google’ın kalitesiz içerik barındıran siteleri arama sonuçlarından çıkarması ve sitenin Google tarafından indexlenmemesidir.
  • Google Bomb:Google’ın arama motorunda hile ile üst sıralara çıkan siteleri alt sıralara atarak siteyi cezalandırma işlemidir.
  • Google Dance:Page Rank(PR) güncellemesi sırasında PR verilerinin farklı değerler vermesidir.Örneğin;Pr güncellemesi sırasında sitenizin PR değeri önce 4 sonra 7 sonra tekrar 4 gibi değerler almasıdır.
  • Google Fresh Bot:Sitemizdeki en popüler ve en yeni içeriklerle ilgilenir ve sitedeki bütün içerikleri veritabanına kaydeder.
  • Google Panda:Sitemizi değerlendirir ve içeriklerin alıntı içerik mi yoksa özgün içerik mi olduğunu Google’a bildirir.

H Harfi

  • Hidden Text-Hidden Link:Metin veya bağlantıyı arka plan ile aynı renkte yaparak kullanıcıya hileli tık yaptırmak.

I-İ Harfleri

  • İçerik Ulaşılabilirliği:Sitemizde yer alan içeriklere kaç tıklama ile ulaşılabilirliği ölçme.
  • Inbound Link:Başka bir sitenin sitemize vermiş olduğu linklerdir.
  • İndexleme:Arama motorlarının örümceklerinin siteleri dolaşması ve bağlı olduğu arama motoruna eklemesi.

K Harfi

  • Keyword Density:Metindeki anahtar kelimeyi kullanma sıklığı.
  • Keyword Research:Firmaların ve site sahiplerinin kullanıcıların en fazla hangi kelimeyi arattığını öğrenmesi veona göre anahtar kelime seçimi yapması çalışmalarıdır.

L Harfi

  • Linkbait:Az bulunan hatta hiç bulunmaya bir konu hakkında yazı yazmak.Bu konu ile ilgili internette az makaleye denk gelirsiniz.
  • Link Farm:İçerisinde birbirinden çok farklı konularda yüzlerce sayıda link bulunduran içerikler,linklerdir.Bu tarz sayfalardan link almak veya sayfalara link vermek yanlış SEO davranışıdır.
  • Link Popularity:Link verilen sayfa değerlidir.Yani eğer ki yazınız,sayfanız okunmuş ve farklı sayfalarda da yazınızın linki paylaşılıyorsa link populerliğiniz artar.

M Harfi

  • Meta Etiketi:Site ve içerikler hakkında bir çok bilgi ve açıklamalar barındıran etiketlerdir.Örneğin;sosyal medyalarda paylaştığımız içeriklerin altındaki kısa açıklamanın her yazıda aynı olmasını istiyorsak bu etiketi kullanabiliriz.

N Harfi

  • Nofollow Link:Arama motoru örümcekleri tarafından takip edilmemesini istediğimiz içerikler için kullandığımız özelliktir.
  • Noindex:Arama motoru örümcekleri tarafından indexlenmemesini istediğimiz içerikler için kullanırız.

O Harfi

  • Off Page SEO:Site dışı SEO faliyetleri.Arama motorlarına kayıt,sitenin dizinlere gönderimi,backlinkler,fotoğraf,video tanıtımı,sosyal medya tanıtımı…
  • On Page SEO:Site içerikleri ile ilgili çalışmaları ifade eder.Anahtar kelime seçimi,özgün içerik,güzel kodlama,yazı başlıkları ve açıklamalar…
  • Outbound Link:Sitemizden dışarıya link vermek için kullanırız.Amaç verilen link’in Page Rank’ını arttırmaktır.

P Harfi

  • Page Rank:Google’ın sitelere ziyaretçi,içerik ve tasarım gibi konuları göz önünde bulundurarak sitelere 10 üzerinden vermiş olduğu puan.

R Harfi

  • Rank:Web sitesinin arama motorlarının sonuç sayfalarındaki sıralaması anlamına gelir.
  • Robots.txt:Arama motorlarının örümcekleri site indexlemeye geldiğinde ilk olarak bu dosyaya bakar.Bu dosyada sitenin hangi dosyaların indexlenmesine veya indexlenmemesine izin verildiği belirtilir.
  • RSS:Yeni eklenen içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan özel XML formatıdır.

RSS Reader:Web sitelerde sadece e-posta adresimizi yazarak abone olmamızı sağlayan servisler vardır.Buraya e-posta adresimizi yazıp kaydolduğumuz zaman siteye yeni bir içerik eklendiğinde yeni eklenen içeikle ilgili bize e-posta adresimize bir mail geliyor.Böylece siteye yeni eklenen içeriklere siteye girmeden kolayca ulaşabiliyoruz.

S Harfi

  • Site Haritası:SEO’nun temel yapı taşlarındandır.Bu sayede arama motorları sitemizi daha kolay tarar.Ayrıca site haritası içerikleri ana başlıklarına uygun bir şekilde de kullanıcıya düzgün bir biçimde de sunmaya yarar.
  • Spam:İstenmeyen yorum,mail,ileti kısaca istenmeyen fakat tarafımıza gönderilen her şeydir.Faydasız bilgiler,reklam gibi herkese aynı cümleler gönderilir.Daha net bir şekilde internette işlem yaparken doğrulama kodları bu yüzden kullanılır.Çünkü o kodların olmaması internet sitesine bu robot veya makinelerin spam göndermesine neden olabilir.

T Harfi

  • Title:Sitenin başlığıdır.Bu başlık sitenin içeriğini konusunu belli etmelidir.

U Harfi

  • Unique Visitor:Tekil ziyaretçi sayısıdır.Örneğin;Google’ın Analytics servisinde sayfa yenilemelerini farklı ziyaretçi olarak kabul etmemesi yani tek bir kişi giriyormuş gibi değerlendirmesi.

W Harfi

  • White Hat SEO:Hile yapmadan mevcut SEO yollarını kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkma çalışmalarıdır.
Kaynak: http://akifvurucu.com/seo-sozlugu-2/

Bu yazımı sonlandırıyorum fakat isterseniz bir önceki yazım olan Google PageSpeed Insights ile sayfa hızınızı test edin başlıklı konuda yer alan "google, google page speed test ve google sayfa hızı testi terimleri hakkında kaliteli bilgiler bulabilir, arkadaşlarınız ile paylaşabilirsiniz.