Ofisler İçin Depolama Çözümleri Nasıl Olmalıdır?

Ofisler günümüzün büyük bir bölümünü geçirdiğimiz, bütün işlerimizi hallederken bulunduğumuz ortamlardır. Bu nedenle ofis dekorasyonlarına da tıpkı ev dekorasyonları gibi özen gösterilmelidir. Ofis dekorasyonlarının öneminin farkında olan işverenler ofislerinin dekorasyonu konusuna özen gösterirler ve çalışanlarının en iyi ortamlarda çalışmasını sağlarlar. Çünkü kişilerin çalıştıkları ortam kişilerin psikolojisi, iş verimini ve dolayısıyla şirketin karlılık oranını etkilemektedir. Ofis dekorasyonlarında en çok dikkat edilen konu ise depolama alanları, dolaplar ve kitaplıklardır. Çünkü bir ofiste pek çok evrak, dosya, katalog gibi malzemeler bulunur. Bunların masaların üzerinde durması ya da ortalıkta gözükmesi pek hoş bir görüntüye sebep olmayacaktır. Ayrıca dağınık bir ortam oluşacağı içinde çalışanların dikkati oldukça dağılacaktır. Bu nedenle her ofisin kendi ihtiyaçlarına yönelik depolama alanları, rafları ya da kitaplıkları olması gerekmektedir. Peki, ofislerde saklama ve depolama alanları nasıl olmalıdır, hangi ürünler kullanılmalıdır?

Dosya Dolapları

Her ofiste en az 1 tane dosya dolabının olması gerekmektedir. Ofisin faaliyet gösterdiği sektör fark etmeksizin her çalışanın bir dosya dolabına ihtiyacı vardır. Çünkü çeşitli evrak, raporlar, fişler ve faturalar mutlaka dosyalanarak saklanır. 1 yıl 2 yıl hatta daha fazla sürelerde saklanan bu evrakın mutlaka güzel bir şekilde depolanması gerekmektedir. Bunun için de ihtiyacınız olan şey bir dosya dolabıdır. Alanlarına göre isimlendirdiğiniz dosyaları bir dolaba yerleştirerek hem dağınıklıktan kurtulabilirsiniz hem de aradığınız dosyayı hemen bulabilirsiniz. Eğer büyük bir ofise sahipseniz ve pek çok dosyanız varsa birden fazla dosya dolabı almalısınız. Bu dosya dolaplarının büyüklüğü ve sayısı ihtiyaçlarınıza ve ofisinizin büyüklüğüne göre değişkenlik göstermektedir.

Sergi Raflı Dolaplar

Reklam ajansı, grafik ve tasarım atölyesi, mimarlık gibi alanlarda faaliyet gösteriyorsanız yaptığınız işleri misafirlerinize portfolyo olarak sunmak isteyebilirsiniz. Sahip olacağınız sergi raflı dolaplar sayesinde hazırladığınız çizimleri, katalogları, afişleri gelen müşterilerinize sergileyebilir ve bu çalışmaların en sağlıklı şekilde korunmasını sağlayabilirsiniz.

Çalışanlara Özel Çekmeceler

Çalışanlarınız özel eşyalarını ya da işle ilgili eşyalarını yakınlarında tutmak isteyebilirler. Delgeç, dosya, kalemlik, defter ve ajanda gibi işle alakalı ya da kuruyemiş, su gibi kişisel ama ofiste bulundurması gereken şeyleri bir çekmece de saklayabilirler. Bu nedenle ofislerinizde çalışanlarınızın kendi ihtiyaçları için karşılayabilmeleri için saklama alanları sunmalısınız. Bu sayede çalışanlarınızın masalarında fazlalıklar bulunmaz, dikkatleri dağılmaz ve daha verimli çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait bir çekmece ya da dolapları bulunan çalışanların ofise karşı aidiyet duyguları da artar.

Kitaplık

Ofislerinizde faaliyet gösterdiğiniz sektör ile ilgili kitap, dergi ve makale gibi yazılar bulundurmalısınız. Bu kitap ve dergileri saklayabilmek için de mutlaka bir kitaplığa ihtiyaç duyarsınız. Kitap, dergilerin sayısına ve ofisinizdeki alana göre bir kitaplık alarak kitapları çok rahat bir şekilde saklayabilirsiniz.

 


Bu yazımı sonlandırıyorum fakat isterseniz bir önceki yazım olan Herkes Influencer Olabilir Mi? başlıklı konuda yer alan "bumerang, influencer ve youtuber terimleri hakkında kaliteli bilgiler bulabilir, arkadaşlarınız ile paylaşabilirsiniz.